VW 1300 typ 1 årsmodell 1966

vw macken

 

Vad som gjorts på bilen

Bilder inför kommande, samt löpande under renovering, av en VW 1300 årsm. 1966.

Utgångsläge 2001-05-01:
Rostskador i bottenplattans bakre del under baksäte samt skador på
vänster sidas A & B stolpe mot tröskel samt rostskadad dörrbotten vänster sida.Ytskikt på säten och inredning allmänt dåligt, ny stoppning behövs i samtliga sittdynor.Motorns skick okänt.

Åtgärdat fram till 2001-08-01:
6/8 av plåten i bottenplattan utbytt.
Utvändiga tröskelplåtar bytta på båda sidor samt ny plåt i vänster sidas A & B stolpe där de möter tröskel. Nya sidoplåtar, höger & vänster sida bakom B stolpen mot hjulhusen bak. Kofångarfästen i bak svetsade.
Reservhjulsbalja och torpedspetsar bytta.
Nya bromsledningar, koppar.
Nya bromsbelägg.
Utbytes motor 1300 -68:a med 12 volt.
Nya stötdämpare bak

Under 2002
Hände inte mycket pga införskaffandet av husvagns objektet Opio 600 som kan ses på annan plats på denna sajt. Dock han jag med att grundlacka samtliga skärmar, framhuv och motorluckan.

2003-04-11
Så långt detta år är två bättre beg. dörrar, nya framstolar, nya bakljus och diverse lister införskaffade.

2003-05-29
Har börjat lacka delar av karossen. L360 Seeblau.

2003-10-11
Nya drivaxeldamasker. (Igen! Förra omgången satt på i två somrar och förstördes utan att bilen ens körts)
Nya bromsslangar runt om, ny handbromswire och nya bakaxeltätningar. Nya friska däck påmonterade.
Börjar äntligen se ett slut på alla reparationer. Lite småfix kvar med elsystemet och försöka hitta en hyfsad sitts till baksätet
eller försöka klä om den befintliga stommen.

2003-11-15
Vänster dörr lackad och monterad.

2004-01-06
Golvmattorna och baksätet på plats igen, säkerhetsbältena monterade.
Höger dörr lackad och väntar på att hängas på plats.

2004-02-07
Höger dörr och fotsteg på plats. Nya gummilister på båda dörrarna.
Backspeglar monterade. En variant som kläms mellan huven och kaross kanten.

2004-04-11
Underredsbehandlat, monterat "stänklappar" fram och bak.
Monterat på de gula varselljusen igen men inte kopplat in elen till dem.
Dragit fram separat + -ledning för att mata hel och halvljus via nytt relä.
Ställt tändningen och provkört!  8mm glapp i höger undre spindel led, måste bytas.

2004-04-17
Spindel leden bytt. Motorn går orent och stannar på tomgång när motorn blivit varm. Förgasaren demonterad och rengjord. Ny provkörning, nu verkar allt fungera. Orsak, läckage mellan förgasarfot och insugningsröret.

2004-05-18
Efter tre år och arton dagar, äntligen besiktning.
Endast två påpekanden, att ena torkar armen inte tryckte torkarbladet tillräckligt hårt mot rutan samt ett väldigt lite hål i ljuddämparen som för egen skull lagas snarast. Vad återstår nu att göra? Fixa fram en mindre bucklig kromlist till framhuven, leta upp tre stycken navkapslar med juste krom samt fixa en ny fjäder till torkararmen.

2004-05-31
Ner med motorn. Bytt koppling, bakre växellådsfästen samt ny ljuddämpare.

2004-08-25
Ett stycke reservdelsbil hemsläpad. En 65:a som kommit in till Sverige som import från Finland i mitten på 90-talet.

2005-05-30
Reservdelsbilen plockad på det som var värt att spara.

 
 
Therefore indeed, you will find additional tag heuer replica sale currently available, however for almost all their value they are not really supplying the actual uniqueness of the brand new dark chocolate call. Providing the noticeably much softer appear replica watches to matte-black call as well as bezel associated with it's old brother, there's a situation to become created this rolex replica sale may have a few achievement like a full-sized rolex replica sale diver which attracts ladies in addition to males. The actual Oyster band instead of the actual sporty rubberized rolex replica straps may likely help to make which market, additionally. That said, this is really the rolex replica sale despite the fact that We a lot like the dark towards the Everose appear.